f4_duoNejnovější řada s mnoha nevšedními prvky. Nahrazuje řadu 2000, ale díky vyššímu výkonu motoru a použitím nového rámu i agragátů si tvoří vlastní třídu. Využívá jedinečnosti řady 2000 – řízení obou náprav, což nikdo v běžné produkci nenabízí. Ale co víc, tato výbyva není na přání, ale v základu. Proto tak skvělý poloměr otáčení. Natáčení náprav je v pěti režimech, podobně jako tomu bylo dříve. Dalším novým prvkem je odpružení přední nápravy, stejně jako zadní, pomocí hydropneumatických jednotek s vyrovnáváním. Toto řešení měla řada 7000, ale nikdo víc. A velmi nová je také kabina s negativně sklopeným čelním sklem. Prozatím nepochopenou novinkou je rychlost snížená na 60 km/hod, kterou stroji diktuje převodovka s variabilní změnou převodového poměru. No uvidíme, konkrétní zkušenost zatím schází.

Motor

je pro současnou éru typický 6ti válec SISU o objemu 6,6 litru s technologií SCR – vstřikování močoviny do výfukových plynů. Výkonově pokrývá modely 160 až 220 koní

Převodovka

je opět od koncernu Agco, s variabilní změnou převodového poměru ve dvou stupních. Pracovní režim 0 – 30 km/h a silniční režim 0 – 60 km/hod. Ovládá se joystikem v ručním nebo automatickém režimu.

Obrázky

Tabulkový přehled modelů

rok 2014
model 4160 4190 4220
data
motor – výrobce SISU
max. výkon k (kW) 175 (130) 189 (141) 235 (175)
jmenovité otáčky ot/min. 2100
točivý moment Nm 750 850 950
při otáčkách ot/min. 1450
objem motoru l 6,6
řazení převodovky Vario
počet rychlostí
max. rychlost km/hod. 60
hydraulické čerpadlo l/min. 148
výkon na vývod.hřideli k (kW) 140 (103) 169 (124) 195 (145)
nádrž paliva l 390
poloměr zatáčení m 9,8
hmotnost (s čelní hydr.) kg 8340

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *