Fastrac_7230_800Tato řada měla tvořit přechod mezi klasickým Fastracem 3000 a velkým bratrem 8250. Přinesla různé nové prvky, které se později uplatnily v jiných řadách. Na první pohled bylo znát optické přiblížení k podobě klasického traktoru s většími koly vzadu a kabinou posunutou lehce vzad. Kabina je úplně nová se všemi vypouklými skly a obrovským objemem. Výhled znamenitý ale ubylo odkládacích prostor. Poprvé je použita automatická klimatizace. Kabina vzápětí najde své místo i ve větší řadě 8000. Nová je převodovka řazená pod zatížením, která po čase najde uplatnění v řadě 3000 XTRA a která zde trochu zvedá max. rychlost k 70 km/hod. Nové je pružení přední nápravy, kde chybí klasické mechanické pružiny. Pružení obstarávají hydropneumatické jednotky, podobně jako vzadu.  Toto řešení později využije řada 4000. Další změnou je zadní odpružená náprava, která postrádá koncové převody, což zůstalo v rodině Fastraců unikátem a je to jeden z rozlišovacích prvků. Jinak to je Fastrac jak když vyšije. Dokonce si dovolil výkonem motoru troufnou většího bratra, když motoru povolili výkon 270 koní v době, kdy řada 8000 měla jen 250 koní. Zajímavé také bylo, že v rámci jedné řady byly současně v nabídce 4 modely s výkonem od 170 do 270 koní.

Řada 7000 skončila bez náhrady při modernizaci řady 8000 modely 8280 a 8310.

Motor

používá stejný jako řada 3000, tedy 6ti válec Cummins 6,7 l ve 4řech výkonových verzích: 170, 200, 230 a 270 koní. O vstřikování paliva se stará soustava Common Rail. Typické je velmi dobře řešené čištění chladičů.

Převodovka

je úplně nová, jak si každý žádá, je plně řazená pod zatížením. Má celkem 24 rychlostí, tzv. semi-powershift, kdy je 6 rychlostních stupňů řazeno ve 4 řadách (6×4). Řadí se joystikem a režimy řazení se nastavují na dotykovém displeji. Podobně směr jízdy se určuje joystikem, ale je zde i páčka reverzoru vlevo pod volantem.

Obrázky

Technické údaje

rok 2008
model 7170 7200 7230 7270
data
motor – výrobce Cummins
max. výkon k (kW) 178 (132,8) 195 (145,5) 230 (171,6) 270 (201,4)
s navýšením k (kW)
jmenovité otáčky ot/min. 2200
točivý moment Nm 799 931 949 990
při otáčkách ot/min. 1400 1400 1500 1500
převýšení toč. Mom. %
objem motoru l 6,7
řazení převodovky powershift
počet rychlostí 24 (9)
z toho pod zatížením 24
max. rychlost km/hod. 70
hydraulické čerpadlo l/min. 148 nebo 210
výkon na vývod.hřideli k (kW) 156 (116) 171 (128) 198 (148) 238 (177)
nádrž paliva l 430
poloměr zatáčení m 13,8
hmotnost (s čelní hydr.) kg 9165

Video – oficiální představení modelové řady


 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *